Masaż

Masaż leczniczy:

Masaż wykonuje poświadczony magister fizjoterapii po wcześniejszej konsultacji, skupia się na grupach mięśniowych ze wzmożonym napięciem dającym uczucie napięcia i sztywności. W czasie masażu leczniczego terapeuta opracowuje bolesne punkty w obrębie mięśni (punkty spustowe) po czym dolegliwości bólowe zmniejszają się a pacjent czuje się lepiej. Masaż dodatkowo uelastycznia tkanki i poprawia krążenie krwi i limfy.

Masaż leczniczy kręgosłupa:

Masaż ma na celu zmniejszyć dolegliwości bólowe mięśni przykręgosłupowych, zlikwidowanie bolesnych punktów jak również zredukowanie uczucia spięcia i sztywności np. karku. W masowanej okolicy pleców poprawia się krążenie tym samym stymuluje się procesy samo naprawcze organizmu. Masaż leczniczy zaleca się przy bólach kręgosłupa, rwie kulszowej, dyskopatii, wysunięciu dysku, nerwobólach, migrenach pochodzących od odcinka szyjnego kręgosłupa.

Drenaż limfatyczny:

Jest to delikatny masaż zmniejszający obrzęk kończyn dolnych lub górnych. Jest bardo pomocny po urazach, w zaburzeniach pracy układu krwionośnego lub limfatycznego oraz u kobiet po mastektomii. Zabieg likwiduje uczucie ciężkich i zmęczonych nóg i rąk. Zabiegiem przedłużającym działanie drenażu limfatycznego jest kinesiotaping.

Masaż kobiet w ciąży:

Masaż jest często stosowany u kobiet w ciąży ponieważ nie obciąża farmakologicznie organizmu a przynosi ulgę w bólach pleców. W czasie masażu skupiamy się na ramionach, karku, mięśniach przykręgosłupowych i mięśniach międzyłopatkowych. Dodatkowo, jeśli nie ma przeciwwskazań od lekarza prowadzącego ciążę, masujemy delikatnie odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

W czasie zabiegu wykonujemy również drenaż limfatyczny nóg żeby ograniczyć obrzęki kostek i zredukować uczucie ciężkich nóg. Masaż wykonujemy na boku lub na siedząco tak by pacjentka czuła się komfortowo i mogła się w pełni zrelaksować.

Masaż sportowy:

jest to mocne oddziaływanie na mięśnie i powięzi. Przynosi ulgę po ciężkim treningu lub starcie w zawodach. Jest ważnym elementem odnowy biologicznej sportowca i pomaga utrzymać organizm w dobrej formie między startami. Masaż sprzyja dostarczeniu glukozy do mięśni i oczyszczeniu ich ze zbędnych produktów przemiany materii. W czasie masażu opracowujemy brzuśce mięśni, przyczepy oraz punkty spustowe.