Terapia, masaż

Masaż leczniczy

Masaż wykonuje certyfikowany terapeuta manualny, skupia się na grupach mięśniowych ze wzmożonym napięciem dającym uczucie napięcia i sztywności. W czasie masażu leczniczego terapeuta opracowuje bolesne punkty w obrębie mięśni (punkty spustowe) po czym dolegliwości bólowe zmniejszają się a pacjent czuje się lepiej. Wykonujemy również masaże kobiet w ciąży z uwzględnieniem przeciwwskazań lekarskich, Masaż przynosi ulgę przeciążonym plecom.

Masaż leczniczy kręgosłupa

Masaż ma na celu zmniejszyć dolegliwości bólowe mięśni przykręgosłupowych, zlikwidowanie bolesnych punktów jak również zredukowanie uczucia spięcia i sztywności np. karku. W masowanej okolicy pleców poprawia się krążenie tym samym stymuluje się procesy samo naprawcze organizmu. Masaż leczniczy zaleca się przy bólach kręgosłupa, rwie kulszowej, dyskopatii, wysunięciu dysku, nerwobólach, migrenach pochodzących od odcinka szyjnego kręgosłupa.

Trening medyczny

jest prowadzony przez mgr fizjoterapii który indywidualnie dobiera ćwiczenia do potrzeb pacjenta. Prowadzimy kinezyterapię m. in. dla dzieci z wadami postawy z bólami kręgosłupa czy po urazach

Drenaż limfatyczny

Jest to delikatny masaż zmniejszający obrzęk kończyn dolnych lub górnych. Jest bardzo pomocny po urazach, w zaburzeniach pracy układu krwionośnego lub limfatycznego oraz u kobiet po mastektomii. Zabieg likwiduje uczucie ciężkich i zmęczonych nóg i rąk. Zabiegiem przedłużającym działanie drenażu limfatycznego jest kinesiotaping.

Masaż kobiet w ciąży

Masaż jest często stosowany u kobiet w ciąży ponieważ nie obciąża farmakologicznie organizmu a przynosi ulgę w bólach pleców. W czasie masażu skupiamy się na ramionach, karku, mięśniach przykręgosłupowych i mięśniach międzyłopatkowych. Dodatkowo, jeśli nie ma przeciwwskazań od lekarza prowadzącego ciążę, masujemy delikatnie odcinek lędźwiowy kręgosłupa. W czasie zabiegu wykonujemy również drenaż limfatyczny nóg żeby ograniczyć obrzęki kostek i zredukować uczucie ciężkich nóg. Masaż wykonujemy na boku lub na siedząco tak by pacjentka czuła się komfortowo i mogła się w pełni zrelaksować.

Masaż sportowy

Jest to mocne oddziaływanie na mięśnie i powięzi. Przynosi ulgę po ciężkim treningu lub starcie w zawodach. Jest ważnym elementem odnowy biologicznej sportowca i pomaga utrzymać organizm w dobrej formie między startami. Masaż sprzyja dostarczeniu glukozy do mięśni i oczyszczeniu ich ze zbędnych produktów przemiany materii. W czasie masażu opracowujemy brzuśce mięśni, przyczepy oraz punkty spustowe.

Osteopatia

Osteopatia cieszy się coraz większym uznaniem w środowisku lekarskim, fizjoterapeutów i pacjentów. Jest to podejście holistyczne do organizmu i jego problemów. Osteopatię stosuje się przy leceniu urazów, dyskopatii, bólów głowy, wad postawy. Dodatkowo wzbogacenie osteopatii o ćwiczenia rehabilitacyjne pozwala na długo zapomnieć o problemach z kręgosłupem.

Rehabilitacja indywidualna

Jest to zabieg który pozwala najszybciej powrócić do zdrowia dzięki swojej budowie: połowa czasu to terapii manualnej a druga połowa to ćwiczenia. W związku z tym na jednych zajęciach rozluźniamy tkanki miękkie i ćwiczeniami wzmacniamy mięśnie i zwiększamy zakresy. Rehabilitacja indywidualna jest zalecana zarówno przy bólach kręgosłupa jak przy rehabilitacji do urazach i operacjach.

Konsultacja rehabilitacyjna

Zleży nam na najwyższym standardzie usług dlatego przed rozpoczęciem leczenia zawsze przeprowadzamy konsultacje. W ramach konsultacji magister fizjoterapii zbada Cię i zaproponuje najlepszy dla Ciebie program leczenia i walki z bólem. W trakcie konsultacji terapeuta odpowie na wszystkie Twoje pytania a Ty będziesz mógł bliżej poznać nasze metody pracy i standard obsługi pacjentów.

Terapia manualna

Naszą największą grupę pacjentów stanowią osoby z bólami kręgosłupa. Jedną z najskuteczniejszych form leczenia dyskopatii oraz rwy kulszowej jest terapia manualna. W czasie zabiegu terapeuta pracuje na powięziach, stawach oraz dyskach. Pacjent odczuwa ulgę od razu po zabiegu. Terapia manualna zmniejsza dolegliwości bólowe, ogranicza promieniowania do nóg czy rąk oraz zwiększa ruchomość kręgosłupa. Nasi terapeuci korzystają z koncepcji np. Cyriaxa, Muligana, Kalternborna

Kinesiotaping

Przynosi bardzo dobre rezultaty jako metoda przedłużająca efekty wypracowane podczas terapii. Pacjent czuje stymulację do utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Plastry same w sobie nie są niczym nasączane i nie powodują uczuleń i może się w nich kąpać. Również wykonujemy kinesiotaping niemowląt. Rodzice chwalą sobie również oklejanie stóp niemowlętom przy zaburzeniach ich rozwoju i motoryki. Stosujemy tapy przyjazne skórze dziecka

Terapia manualna kręgosłupa

Naszą największą grupę pacjentów stanowią osoby z bólami kręgosłupa. Najskuteczniejszą formą leczenia dyskopatii oraz rwy kulszowej jest terapia manualna. W czasie zabiegu terapeuta pracuje na powięziach, stawach międzykręgowych oraz dyskach. Pacjent zaczyna odczuwać ulgę od razu po zabiegu. Terapia manualna zmniejsza dolegliwości bólowe, ogranicza promieniowania do nóg czy rąk oraz zwiększa ruchomość kręgosłupa. Zabieg poprzedza bezpłatna konsultacja dzięki, której terapeuta może precyzyjnie ułożyć plan terapii. Dodatkowo wzbogacenie terapii manualnej o ćwiczenia rehabilitacyjne pozwala na długo zapomnieć o problemach z kręgosłupem. Czas trwania: 30 min

Usprawnianie po urazach i operacjach

To program stworzony z myślą o osobach po urazach skrętnych, zwichnięciach, naderwaniach mięśni, złamaniach, operacjach narządu ruch. Przed rozpoczęciem terapii magister fizjoterapii udziela bezpłatnej konsultacji celem dobrania odpowiednich ćwiczeń. obejmuje: - terapię manualną - 15 min, - masaż częściowy - 15 min, - ćwiczenia (usprawniające, rozciągające, wzmacniające i poprawiające propriorecepcję) - chłodzenie Takie zestawienie oddziaływań fizjoterapeutycznych gwarantuje szybki powrót do pełnej sprawności. Czas trwania: 60 min

Ćwiczenia indywidualne korekcyjne wad postawy

To zestaw ćwiczeń dobieranych indywidualnie do potrzeb dziecka. Obejmuje ćwiczenia: - korygujące zaburzenia symetrii w układzie kostnym, - wzmacniające osłabione grupy mięśniowe - rozciągające partie mięśni ze wzmożonym napięciem. Czas trwania: 30 min

Fala uderzeniowa

Jest to nowoczesny zabieg fizykoterapii polegający na stymulacji procesów gojenia poprzez wywołanie mikro urazów w obrębie tkanki za pomocą fali akustycznej wnikającej do organizmu pod dużym ciśnieniem. Zabieg trwa kilka minut i wykonuje się go co 5-7 dni, poprawa następuje przeważnie po 3-5 zabiegach. Falę uderzeniowa zaleca się między innymi na takie schorzenia jak ostroga piętowa, łokieć tenisisty lub golfisty, bóle stawu barkowego, zwapnienia w obrębie tkanek, urazy ścięgien, krwiaki. Zapraszamy na zabiegi do naszych placówek na Bielanach i Bemowie.