Fizykoterapia

Fizykoterapia zmniejsza objawy bólowe, przyspiesza proces gojenia oraz działa przeciwzapalnie.

Zabiegi fizykoterapii wykonywane są wyłącznie przesz magistrów fizjoterapii dzięki czemu nasi pacjenci mogą być pewni, że zabieg będzie wykonany dokładnie tak aby uzyskać jak najlepszy efekt.

Wykonujemy zabiegi na podstawie skierowań lekarskich. W przypadku braku skierowania zapraszamy na bezpłatną konsultację z magistrem fizjoterapii.

Zabiegi wykonywane są na aparaturze wysokiej klasy przy zachowaniu najwyższych standardów higieny.

Elektroterapia

Elektroterapia to grupa zabiegów bazująca na różnych rodzajach prądu stałego i zmiennego. Na okolicę zabiegowa przyczepia się elektrody, które po włączeniu aparatu dają uczucie delikatnego, relaksującego mrowienia.

oferowane rodzaje zabiegów:

• diadynamiczne
  • interferencyjne
  • TENS
  • galwaniczne
  • tonoliza
  • elektrostymulacja mięśni i nerwów
  • jonoforeza (do wykonania zabiegu potrzebny jest lek)

• nerwobóle
  • stan po urazach mięśni, ścięgien oraz stawów
  • skręcenia, zwichnięcia i złamania
  • zanik mięśni
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa i stawów
  • dyskopatia i rwa kulszowa
  • ZZSK
  • wylewy i krwiaki.

Prądy diadynamiczne (DD)

Są to prądy impulsowe o niskiej częstotliwości, charakteryzujące się działaniem dynamogennym, to znaczy przenikaniem w głąb tkanek.

Ten czynnik ma właściwości wzbudzania względnie zwiększania pobudliwości, a więc przywracania tkankom ich normalnego, fizjologicznego dynamizmu (siły i napięcia).

Podczas zabiegu, w krótkim czasie, kilkakrotnie zmieniamy rodzaj prądu. Działanie prądów DD, w zależności od ich rodzaju, polega na przekrwieniu, efekcie przeciwbólowym, zmniejszeniu napięcia lub stymulacji mięśni.

wskazania:

• Zespoły bólowe w przebiegu choroby zwyrodnieniowej stawów kręgosłupa
  • Rwa kulszowa
  • Zapalenia okołostawowe
  • Stan po urazach mięśni, ścięgien oraz stawów
  • Odmrożenia
  • Półpasiec
  • Zanik mięśni z nieczynności

Prądy Interferencyjne

Prądy interferencyjne (Nemeca) są to prądy średniej częstotliwości, skrzyżowane. Zasada działania polega na wprowadzeniu do tkanek 2 obwodów prądów zmiennych o średniej częstotliwości: 1 obwód - 4000 Hz, i 2 obwód - 4100 Hz.. Prądy interferencyjne, których częstotliwość zmienia się rytmicznie, pobudzają mięśnie do skurczu, usprawniają krążenie obwodowe oraz poprawiają metabolizm w tkankach.

Wywierają również efekt przeciwbólowy, stąd znajdują zastosowanie we wszystkich zespołach bólowych, nerwobólach, stanach po urazach narządu ruchu, zapaleniach okołostawowych i różnych zespołach naczyniowych

• skręcenia, zwichnięcia i złamania
  • naciągnięcia mięśni i mięśniobólach
  • zmiany zwyrodnieniowe
  • dyskopatia i rwa kulszowa
  • ZZSK
  • zapalenie okołostawowe
  • wylewy i krwiaki.

Jonoforeza

jest zabiegiem polegającym na wprowadzeniu do tkanek siłami pola elektrycznego jonów leku. Do jonoforezy stosuje się preparaty o różnym działaniu leczniczym.

Wnikanie jonów leków odbywa się poprzez ujścia gruczołów łojowych i potowych. Jony, po wniknięciu, gromadzą się na granicy skóry właściwej i tkanki podskórnej, skąd zostają wchłonięte.

wskazania:

• zależą od leku wprowadzanego do organizmu

Prądy TENS (Transcutaneous Electrical Nervous Stimulation).

Metoda wykorzystująca prądy impulsowe o niskiej częstotliwości (1-150 Hz). TENS, osłabia czucie bólu, zmniejszając ilość sygnałów wysyłanych przez nerwy bólowe do kory mózgowej.

Specjalnie ukształtowane impulsy, powodują wzmożone uwalnianie do krwiobiegu endorfin - o działaniu podobnym do morfiny.

Endorfiny, łagodzą na wiele godzin czucie bólu i stymulują regenerację chorych tkanek.

Zabieg jest stosowany w objawowym leczeniu przewlekłych i ostrych zespołów bólowych. Ma silne działanie przeciwbólowe, skuteczne w leczeniu: bólu pooperacyjnego, reumatycznego, dyskopatii, bólu głowy, migreny. Prądy TENS - poprawiając ukrwienie, stosowane są w przyspieszaniu zrostu kostnego po złamaniach w leczeniu przewlekłych owrzodzeń skóry.

Laser:

Lecznicze działanie lasera polega na zwiększeniu ukrwienia i zmienia stężenie hormonów w tkankach co przyspiesza procesy naprawcze i działa przeciwbólowo. Wiązka lasera jest to bardzo skupione światła i dlatego w czasie zabiegu nic się nie czuje. Zabieg wykonujemy aplikatorem punktowym dzięki czemu laser trafia tam gdzie jest najbardziej potrzebne.

Wskazania:

• zapalenie ścięgien, kaletek stawowych
  • zespoły bólowe kręgosłupa, lumbago
  • zespół Sudecka
  • choroba zwyrodnieniowa stawów
  • stany pourazowe: złamania, skręcenia, zwichnięcia
  • przykurcz Dupuytrena
  • halluxy
  • stany pooperacyjne, po zespoleniach śrubami i gwoździami

Ultradźwięki:

Ultradźwięki wnikając w tkankę, zmniejszają stan zapalny i działają przeciwbólowo. Fale powodują powstanie ciepła w tkankach i zjawisko mikromasażu okolicy poddanej zabiegowi. Są bardzo pomocne w rozbijaniu zwapnień i przetrwałych krwiaków.

Fonoforeza:

Jest to zabieg, który dzięki bardzo wysokiej częstotliwości fal dźwiękowych wpycha cząsteczki leku do organizmu o wiele głębiej niż ma to miejsce podczas zwykłej aplikacji leku na skórę. Do tego zabiegu potrzebny jest lek przepisany przez lekarza lub ogólnodostępne maści.

• Zwichnięcia
  • Skręcenia
  • Urazy mięśni
  • Bóle kręgosłupa, dyskopatie
  • Ostrogi piętowe
  • Zwapnienia
  • Trudno wchłaniające się krwiaki

Pole magnetyczne:

Pole magnetyczne wspomaga odbudowę tkanki kostnej zarówno przy osteoporozie jak i rekonwalescencji po urazie. Wspomaga leczenie bólu kręgosłupa pochodzenia reumatycznego oraz dyskopatycznego.

• Świeże złamania
  • Osteoporoza